+46 723 13 30 83 victor@dusemedia.se

The essence of strategy is choosing what not to do – Michael Porter”The essence of strategy is choosing what not to do.” – Michael Porter

Varje minut skapar vi 46 200 inlägg på Instagram, 1,8 miljoner snaps på Snapchat och 156 miljoner mejl (2,6 miljoner varje sekund!). När det varje minut skapas innehåll som räcker i flera livstider gäller det att välja – och välja bort.

”Fail fast” är en taktik för att navigera i det enorma medielandskapet. Våga testa nytt, utvärdera snabbt och ompröva det som inte funkar. Och ställ alltid frågan varför?. Varför ska du utveckla en app? Varför ska du posta ett Facebook-inlägg på kanelbullens dag? Varför ska du ta fram ett spel? Om svaret är ”för att alla andra gör det” är det antagligen ett tecken på att du borde välja bort.

En sekund på internet

Vi är sammanlagt 3,8 miljarder internetanvändare i världen. Tillsammans genererar vi varje sekund:

Inlägg på Instagram

Minuter på Netflix

Inlägg på Twitter

Minuter på Spotify

Svajps på Tinder

Logins på Facebook

Mer från bloggen

Veckans citat: ”The essence of strategy is choosing what not to do.”

Varje minut skapar vi 46 200 inlägg på Instagram, 1,8 miljoner snaps på Snapchat och 156 miljoner mejl (2,6 miljoner varje sekund!). När antalet kanaler är obegränsat och utbudet av innehåll räcker i flera livstider gäller det att välja – och välja bort.

Veckans citat: ”Don’t Fear the Whitespace”

Låt ditt budskap synas mer genom att visa mindre. I en tid när Apples skryter om att de tar bort alla knappar och ingångar så…

Veckans citat: ”Det är primitivt att skriva in ord i en ruta.”

”Det är primitivt att skriva in ord i en ruta.” I USA använder över 40% röstsök – varje dag. Blir 2018 året när röstsök slår igenom även i...

Veckans citat: ”Utan data är du bara ännu en person med en åsikt.”

Tre av tio små- och medelstora företag mäter inte effekterna av sin marknadsföring. 52% saknar en marknadsstrategi. (Eniro 2016) Med hjälp...

Veckans citat: ”Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram.”

För att vara en björn med ”en mycket liten hjärna” så har Nalle Puh ändå levererat några värdefulla insikter. När det gäller mål och projektplanering kan vi lära oss en hel del av denna honungsfrossande livsnjutare,

Följ oss på sociala medier