+46 723 13 30 83 victor@dusemedia.se

The essence of strategy is choosing what not to do – Michael Porter”The essence of strategy is choosing what not to do.” – Michael Porter

Varje minut skapar vi 46 200 inlägg på Instagram, 1,8 miljoner snaps på Snapchat och 156 miljoner mejl (2,6 miljoner varje sekund!). När det varje minut skapas innehåll som räcker i flera livstider gäller det att välja – och välja bort.

”Fail fast” är en taktik för att navigera i det enorma medielandskapet. Våga testa nytt, utvärdera snabbt och ompröva det som inte funkar. Och ställ alltid frågan varför?. Varför ska du utveckla en app? Varför ska du posta ett Facebook-inlägg på kanelbullens dag? Varför ska du ta fram ett spel? Om svaret är ”för att alla andra gör det” är det antagligen ett tecken på att du borde välja bort.

En sekund på internet

Vi är sammanlagt 3,8 miljarder internetanvändare i världen. Tillsammans genererar vi varje sekund:

Inlägg på Instagram

Minuter på Netflix

Inlägg på Twitter

Minuter på Spotify

Svajps på Tinder

Logins på Facebook

Mer från bloggen

Veckans citat: ”A user interface is like a joke…”

Om du inte läser instruktionerna till din nya TV så lär ingen läsa instruktionerna till din app eller sajt. Den ska bara funka.

Veckans citat: ”The essence of strategy is choosing what not to do.”

Varje minut skapar vi 46 200 inlägg på Instagram, 1,8 miljoner snaps på Snapchat och 156 miljoner mejl (2,6 miljoner varje sekund!). När antalet kanaler är obegränsat och utbudet av innehåll räcker i flera livstider gäller det att välja – och välja bort.

Veckans citat: ”Don’t Fear the Whitespace”

Låt ditt budskap synas mer genom att visa mindre. I en tid när Apples skryter om att de tar bort alla knappar och ingångar så…

Veckans citat: ”Don’t interrupt the content, be the content”

Det pågår ett lågintensivt krig mot digitala annonser. I dag använder var tredje svensk annonsblockerare. I gruppen 16-25 år blockerar tre av fem annonser. Så hur ska man som marknadsförare nå fram i detta minfält av annonsblockerare och banner-blindhet? Svaret stavas Content Marketing.

Duse Media bygger ny sajt till POWER of Sweden

När Pantone utsåg årets färg 2018 föll valet på lila (närmare bestämt ”ultra violet”). När POWER of Sweden lanserar sin första kollektion – och hemsida – så sker det i uppfriskande nyanser av just lila.

Följ oss på sociala medier