People don't buy what you do, they buy why you do it. - Simon Sinek

”People don’t buy what you do, they buy why you do it.” – Simon Sinek

Simon says: Börja alltid med ditt varför. Sedan kan du berätta om hur och ditt vad. Apple är ett bra exempel på detta. Deras varför är att vi ska tänka annorlunda (think different) och gå mot strömmen. Hur? Genom innovation, användarvänlighet och vacker design. Med vad? Mobiler, datorer och andra tekniska prylar som råkar innehålla kretskort.

Vilket är ditt varför?

Mer från bloggen

Veckans citat: ”Utan data är du bara ännu en person med en åsikt.”

Tre av tio små- och medelstora företag mäter inte effekterna av sin marknadsföring. 52% saknar en marknadsstrategi. (Eniro 2016) Med hjälp...

Veckans citat: ”Skriv för människor, inte för sökmotorer.”

Att bra kommunikation alltid utgår ifrån mottagaren är en gammal sanning som är lätt att glömma bort i jakten på topplaceringar på Google. Om du brukar upprepa dina nyckelord likt en livstrött papegoja är det hög tid att tänka om.

Följ veckans citat på Instagram

Varje fredag bjuder vi på inspirerande citat om webbdesign, sökmotoroptimering, digital marknadsföring, copywriting och digital strategi. Följ Duse Media på Instagram så riskerar du inte att missa några visdomsord.

Veckans citat: ”Don’t Fear the Whitespace”

Låt ditt budskap synas mer genom att visa mindre. I en tid när Apples skryter om att de tar bort alla knappar och ingångar så…

Veckans citat: ”Don’t Make Me Think” – Steve Krug

Veckans (lite kryptiska) citat är ett boktips. För 18 år sedan släppte Steve Krug Don’t Make Me Think – boken som kom att bli en vältummad klassiker i varje medveten webbdesigners och interaktionsdesigners bokhylla. Här är några kloka citat från den uppdaterade utgåvan av boken.

Följ oss på sociala medier