Det är primitivt att skriva in ord i en ruta.

”Det är primitivt att skriva in ord i en ruta.”

I USA använder över 40% röstsök – varje dag. Blir 2018 året när röstsök slår igenom även i Sverige? Och vet du hur det påverkar din sökmotoroptimering? Några ledtrådar:

 

  • Röstsökningar består av fler ord än vanliga textsökningar
  • Röstsökningar formuleras i högre utsträckning som frågor, t.ex.”Vem är bäst på sökmotoroptimering i Malmö?”
  • Röstsökningar görs oftast via mobiler eller digitala assistenter (t.ex. Google Home eller Amazons Echo)

Mer från bloggen

Veckans citat: ”Change has never happened this fast before, and it will never be this slow again.”

”Change has never happened this fast before, and it will never be this slow again.” – Graeme WoodTycker du att utvecklingen går snabbt? En...

Veckans citat: ”Don’t interrupt the content, be the content”

Det pågår ett lågintensivt krig mot digitala annonser. I dag använder var tredje svensk annonsblockerare. I gruppen 16-25 år blockerar tre av fem annonser. Så hur ska man som marknadsförare nå fram i detta minfält av annonsblockerare och banner-blindhet? Svaret stavas Content Marketing.

Sveriges Tvätteriförbund lanserar medlemsportal tillsammans med Duse Media

Tvätteriförbundets uppdrag är att genom utbildning och information bidra till en ökad tillväxt i marknaden och därigenom främja...

Veckans citat: ”Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram.”

För att vara en björn med ”en mycket liten hjärna” så har Nalle Puh ändå levererat några värdefulla insikter. När det gäller mål och projektplanering kan vi lära oss en hel del av denna honungsfrossande livsnjutare,

Veckans citat: ”The essence of strategy is choosing what not to do.”

Varje minut skapar vi 46 200 inlägg på Instagram, 1,8 miljoner snaps på Snapchat och 156 miljoner mejl (2,6 miljoner varje sekund!). När antalet kanaler är obegränsat och utbudet av innehåll räcker i flera livstider gäller det att välja – och välja bort.

Följ oss på sociala medier