Change has never happened this fast before, and it will never be this slow again

”Change has never happened this fast before, and it will never be this slow again.” – Graeme Wood

Tycker du att utvecklingen går snabbt? En historisk tillbakablick ger perspektiv. Så här många år tog det innan 50 miljoner människor började använda följande innovationer:

  • 38 år: Radio
  • 13 år: TV
  • 4 år: internet
  • 3,5 år: Facebook.
  • 2 år: Twitter.
  • 19 dagar(!) :Pokémon GO

Vi har bara sett början av den transformation som artificiell intelligens och maskininlärning kommer att innebära. Så spänn fast dig och grabba tag i ratten (förövrigt en metafor som självkörande bilar snart kommer att förpassa till historiens soptipp), för nu gäller det att hänga med.

Mer från bloggen

Duse Media bygger ny sajt till POWER of Sweden

När Pantone utsåg årets färg 2018 föll valet på lila (närmare bestämt ”ultra violet”). När POWER of Sweden lanserar sin första kollektion – och hemsida – så sker det i uppfriskande nyanser av just lila.

Veckans citat: ”Det är primitivt att skriva in ord i en ruta.”

”Det är primitivt att skriva in ord i en ruta.” I USA använder över 40% röstsök – varje dag. Blir 2018 året när röstsök slår igenom även i...

Veckans citat: ”The essence of strategy is choosing what not to do.”

Varje minut skapar vi 46 200 inlägg på Instagram, 1,8 miljoner snaps på Snapchat och 156 miljoner mejl (2,6 miljoner varje sekund!). När antalet kanaler är obegränsat och utbudet av innehåll räcker i flera livstider gäller det att välja – och välja bort.

Följ veckans citat på Instagram

Varje fredag bjuder vi på inspirerande citat om webbdesign, sökmotoroptimering, digital marknadsföring, copywriting och digital strategi. Följ Duse Media på Instagram så riskerar du inte att missa några visdomsord.

Veckans citat: ”People don’t buy what you do, they buy why you do it.”

Simon says: Börja alltid med ditt varför. Sedan kan du berätta om hur och ditt vad. Apple är ett bra exempel på detta. Deras varför är att...

Följ oss på sociala medier