Tvätteriförbundets uppdrag är att genom utbildning och information bidra till en ökad tillväxt i marknaden och därigenom främja tvätterinäringen i Sverige.  Som en service till sina medlemmar lanserar man nu portalen Tvättlinan – en interaktiv plattform med erbjudanden, nyheter och dialog.

Tvättlinan kan förbundets leverantörsmedlemmar och samarbetspartners publicera erbjudanden, inbjudningar och nyheter som tvätterimedlemmarna kan ta del av. Genom medlemskatalogen kan medlemmarna hitta och kommunicera med varandra. 

Med Tvättlinan vill vi kunna öka interaktionen mellan våra medlemmar. Samarbetet med Duse Media har varit innovativt och värdeskapande, säger Daniel Kärrholt, förbundsdirektör på Sveriges Tvätteriförbund.

Det har varit stort fokus på användarvänlighet, enkelhet och en design som speglar branschens ambitioner inom hållbar utveckling och miljö.

Samarbetet fortsätter

Utöver medlemsportalen Tvättlinan har samarbetet med Duse Media också utmynnat i en sajt för Tvätteriförbundets Branschrapport 2018, infographics och en hel del aktivitet i sociala medier och i nyhetsbrev. Vi ser fram emot ett minst lika produktivt år 2019!

Mer från bloggen

Veckans citat: ”Utan data är du bara ännu en person med en åsikt.”

Tre av tio små- och medelstora företag mäter inte effekterna av sin marknadsföring. 52% saknar en marknadsstrategi. (Eniro 2016) Med hjälp...

Veckans citat: ”The essence of strategy is choosing what not to do.”

Varje minut skapar vi 46 200 inlägg på Instagram, 1,8 miljoner snaps på Snapchat och 156 miljoner mejl (2,6 miljoner varje sekund!). När antalet kanaler är obegränsat och utbudet av innehåll räcker i flera livstider gäller det att välja – och välja bort.

Veckans citat: ”Don’t interrupt the content, be the content”

Det pågår ett lågintensivt krig mot digitala annonser. I dag använder var tredje svensk annonsblockerare. I gruppen 16-25 år blockerar tre av fem annonser. Så hur ska man som marknadsförare nå fram i detta minfält av annonsblockerare och banner-blindhet? Svaret stavas Content Marketing.

Veckans citat: ”We didn’t do anything wrong, but somehow, we lost.”

”We didn't do anything wrong, but somehow, we lost." – Nokias f.d. CEO 1999 köpte jag min första Nokia 3210 och det var kärlek vid första...

Följ veckans citat på Instagram

Varje fredag bjuder vi på inspirerande citat om webbdesign, sökmotoroptimering, digital marknadsföring, copywriting och digital strategi. Följ Duse Media på Instagram så riskerar du inte att missa några visdomsord.

Följ oss på sociala medier